Land Rover’ın gelişmiş performans SUV’u Çin’deki Tianmen Yolu’nda yeni rekoru belirliyor.
Bir SUV’un bir supercar üzerinde performans göstermesi beklenemez, ancak yeni Range Rover Sport SVR, Çin’deki korkutucu dağ yolunda tam da bunu başardı.
Panasonic Jaguar Racing pilotu Ho-Pin Tung tarafından kullanılan Land Rover’ın performans SUV’u ünlü Tianmen Yolu’nun 99 virajını aşarak rekor kırdı.
Standart üretim Range Rover Sport SVR’nin 11,3 km’lik tırmanışta ortalama 68,8 km/sa hızla 9 dakika 51 saniyelik resmi olmayan rekoruyla daha önce 2016’da Ferrari 458 Italia supercar’ın 10 dakika 31 saniyelik rekoru tarihe karıştı.
Gelişmiş V8 supercharged motoru tarafından üretilen 575BG güçle yeni Range Rover Sport SVR şimdiye kadarki en hızlı Land Rover aracı. 0’dan 100km/sa hıza 4,5 saniyede ulaşan araç, azami 280km/sa hıza sahip. Yeni performans otomobili cesur tasarım revizyonları geçirdi ve performans, kullanım ve çevikliğinin artırılması amacıyla hafif malzeme kullanımı artırıldı.
Yürüyen aksamdaki değişikliklerle birlikte yeni SVR geleneksel Range Rover konforundan ödün vermeden daha dinamik bir tepki sunuyor. Özel Araç Operasyonu bölümündeki mühendisler yoğun hızlanma ve fren kullanımında yatma eğilimini kontrol etmeye odaklandılar ve amortisör donanımındaki değişiklikler yatma eğilimi, viraj ortası kavrama karakterini ve gövde kontrolünü geliştirdi.
Yüksek hızlarda yarışmaya alışkınım ancak bu 99 viraj çok farklıydı. Yol sürekli olarak kıvrıldığından ve yanlarda yüksek uçurumlar olduğundan konsantrasyonu korumak oldukça zordu. En ufak bir hatanın ciddi sonuçları olacağı için belli bir ritim oluşturmaya odaklandım ve Range Rover Sport SVR bunu kolaylaştırdı. Bir SUV modeli olsa da bir supercar performansına ve çevikliğine sahip ve sizi bir supercar tarafından gidilemeyecek yerlere götürebiliyor.
HO-PIN TUNG
PANASONIC JAGUAR RACING PİLOTU
Opsiyonel açık karbon fiber motor kapağı Özel Araç Operasyonlarındaki uzmanlar tarafından sunulan farklı yeniliklerden biri ve performans potansiyelini öne çıkarmak üzere bir çift geniş hava girişi içeriyor. Revize edilen ön tampon da gelişmiş fren ve motor soğutması sağlarken 5,0 litre V8 supercharged motor 700Nm tork üretiyor.
İç kısımda ise Windsor deri döşeme, kabartma SVR logosu ve dört renk kombinasyonu seçeneği sunan yeni hafif SVR Performance koltuklar geleneksel Range Rover lüksü ve üst düzeyde destek sunuyor.