LAND ROVER, HİDROJEN YAKIT HÜCRELİ BİR
DEFENDER PROTOTİPİ GELİŞTİRECEK

Land Rover, Defender'ı temel alınarak tasarlanan hidrojen yakıt hücreli bir elektrikli araç (FCEV) prototipi geliştiriyor. Testlerin de bu yıl içinde başlaması planlanıyor.
LAND ROVER, HİDROJEN YAKIT HÜCRELİ BİR<br>DEFENDER PROTOTİPİ GELİŞTİRECEK

FCEV konsepti, Land Rover'ın geçtiğimiz aylarda duyurduğu “Reimagine” stratejisi doğrultusunda 2036 yılına kadar sıfır egzoz emisyonu ve 2039 yılına kadar tedarik zinciri, ürünleri ve operasyonları genelinde net sıfır karbon emisyonu elde etme hedefinin bir parçası.



Elektrikli motora güç sağlamak için hidrojenden elektrik üreten FCEV'ler, net sıfır araç emisyonu serüveninde bataryalı elektrikli araçları (BEV) tamamlayıcı nitelikte. Hidrojenle çalışan FCEV'ler, yüksek enerji yoğunluğu ve hızlı yakıt ikmalinin yanı sıra düşük sıcaklıklarda minimum menzil kaybı sağlayarak bu teknolojiyi daha büyük ve daha uzun menzilli araçlar ya da sıcak veya soğuk koşullarda çalışan araçlar için ideal hale getiriyor.



2018 yılından bu yana, dünya genelinde yollarda gördüğümüz FCEV sayısı neredeyse iki katına çıkarken hidrojen yakıt ikmal istasyonlarında ise %20'nin üzerinde bir artış görüldü*.

*2030 yılına kadar hidrojenle çalışan FCEV kullanımının dünya çapında 10 milyonu, yakıt ikmal istasyonu sayısının ise 10.000’i geçebileceği tahmin ediliyor
.




Land Rover'ın “Zeus Projesi” adıyla bilinen ileri mühendislik projesi, mühendislerin menzilden yakıt ikmaline ve römork çekmeden off-road kapasitesine kadar müşterilerin araçtan beklediği performans ve kapasiteyi sunmak için hidrojenli güç aktarım elemanlarının nasıl optimize edilebileceğini anlamalarına olanak sağlayacak.



Sıfır egzoz emisyonu prototipi yeni Defender FCEV, off-road kapasitesi ve yakıt tüketimi gibi temel özelliklerin doğrulanması için 2021 yılının sonuna doğru İngiltere'de test edilmeye başlanacak.



Land Rover, Zeus Projesini gerçekleştirirken FCEV prototipini araştırmak, geliştirmek ve üretmek üzere Delta Motorsport, AVL, Marelli Automotive Systems ve UK Battery Industrialisation Centre (UKBIC) dahil olmak üzere dünyanın önde gelen Ar-Ge ortaklarıyla birlikte çalışıyor.



Hidrojen Yakit hucreli


Hidrojenin, ulaşım endüstrisinin tamamı genelinde geleceğin güç aktarım elemanlarında rol oynayacağını biliyoruz. Ayrıca hidrojen, bataryalı elektrikli araçların yanı sıra, Land Rover'ın birinci sınıf araç yelpazesinin kendine özgü özelliklerini ve gerekliliklerini karşılamak için bir diğer sıfır egzoz emisyonu çözümü sunuyor.

Zeus Projesindeki ortaklarımızla birlikte yaptığımız çalışmalar, yeni nesil sıfır egzoz emisyonlu araçlara hazırlandığımız bu dönemde, 2039 yılına kadar net karbon salımı sıfır olan şirket haline gelme yolculuğumuzda bize yardımcı olacak.


RALPH CLAGUE

JAGUAR LAND ROVER, HİDROJEN VE YAKIT HÜCRELERİ BAŞKANI

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YENİ DEFENDER'IN DAYANIKLILIK TESTİ

YENİ DEFENDER'IN DAYANIKLILIK TESTİ

Land Rover, Labrador Yogi ve Yeni Defender'ın da katkıları ile, mühendislere geleceğin araçlarının dayanıklılığını değerlendirmelerine yardımcı olacak benzersiz bir 3D çıktısı köpek patisi geliştirdi.
ARAÇ TUTMASINA KARŞI GELİŞME

ARAÇ TUTMASINA KARŞI GELİŞME

Land Rover, sürücüsüz araçlara, araçta yaşanan mide bulantısını azaltacak yöntemler öğretiyor.


HAFİF AĞIRLIKLI ARAÇ GELİŞTİRMELERİ

HAFİF AĞIRLIKLI ARAÇ GELİŞTİRMELERİ

Land Rover, gelecekte hafif araçlar geliştirmek için havacılık teknolojisini kullanıyor.