OFF-ROAD SÜRÜŞÜ YALNIZCA DAĞ GEÇİTLERİ VE NEHİR GEÇİŞLERİ ANLAMINA GELMEZ. OFF-ROAD SÜRÜŞÜ SIRASINDA SIKILIKLA KARŞILAŞILAN BEŞ DURUMDA 4X4 ARACINIZA NASIL KENDİNİZE GÜVENEREK HAKİM OLACAĞINIZA BİR BAKALIM.
ÇUKURLAR: AĞIRDAN ALIN
Çukurlar her yıl delikler, süspansiyon hasarları, eğilmiş tekerlek davlumbazları gibi maliyeti milyarları bulan araç hasarına neden olur.
Karşınıza birden fazla büyük çukurun bulunduğu bir yol çıkarsa yavaşlayın ve Rock Crawl veya Terrain Response fonksiyonunu devreye sokun. (Aracınızda Otomatik Terrain Response varsa ayarları sizin için değiştirir.)
Land Rover şu anda çukurların, kırık giderlerin ve menhol kapaklarının yerini ve büyüklüğünü belirleyebilmenize ve diğer sürücüleri gerçek zamanlı olarak uyarmak ve onarımları önceliklendirmeye yardımcı olmak üzere paylaşabilmenize yardımcı olacak bir Çukur Uyarı Teknolojisi üzerinde çalışıyor.
TAŞLIK YOL: DENGEYİ KORUYUN
Taşlık bir yolda off-road sürüşü sırasında Terrain Response üzerinden Grass/Gravel/Snow fonksiyonunu seçin. (4x4 aracınızda Otomatik Terrain Response varsa ayarları sizin için değiştirir.)
Taşlık zemin sürekli olarak değişen, tutuşun zayıf olduğu bir zemindir; bu nedenle yumuşak ve düşük hızda sürün. Bu durum durduğunuzda, hızlandığınızda veya bir virajı döndüğünüzde çekişi kaybetme riskinizi azaltır.
ÇİM: NAZİKÇE İLERLEYİN
Çimde top oynayacağınız ya da kırlarda dolaşacağınız bir gün mü planlıyorsunuz? Çimen veya yumuşak zeminde araç sürerken araç güvenliğinin yanı sıra çevreye yaptığınız etkinin de göz önünde bulundurulması önemlidir.
Terrain Response sisteminde Grass/Gravel/Snow fonksiyonunu seçin ve düşük aralıklı viteste kalın. Gereksiz dalgalanma veya ileri atılmadan kaçınarak yüzeye tutunun. Önünüzde başka araçlar varsa tekerlek izi yaratacağından, geçtikleri yolu izlemeyin.
Çimen ıslak veya suya doymuşsa daha fazla dikkat edin. Araçlar kaygan zeminlere çok daha ani tepki gösterir, bu nedenle ivme ve yönde ani değişikliklerden kaçının.
DİK TEPELER: KONTROL SİZDE OLSUN
Land Rover’ların doğasında zorlu iniş ve çıkışların üstesinden gelmek vardır. Herhangi bir yükseklikte ayağınızın yere sağlam basması için 4x4’ünüzü şu şekilde kullanabilirsiniz.
Yokuş yukarı sürüşAracın rahatça “çekebileceği” en yüksek vitesi kullanın ve aracı asla dik bir eğimde döndürmeye çalışmayın.
Aniden dikleşen bir inişte, yaklaşma açınızı hatırlayın. Tekerlek veya burun zemine çarpacak mı?
DİK TEPELER: KONTROL SİZDE OLSUN
Yokuş aşağı sürüş
Varsa Yokuş İniş Kontrolü (HDC) özelliğini devreye sokun. HDC sabit bir hızı korumak üzere otomatik fren yaparak dik veya kaygan eğimlerde tahminde bulunarak ilerlemeyi ortadan kaldırır.
Kural olarak düşük aralıklı 1. vitesi kullanın ve tedbirli şekilde frene basın. Yokuş aşağı asla boş viteste ya da debriyaja basılı olarak ilerlemeyin.
Düz bir zemine aniden dönüş oluyorsa, çıkış açınızı hatırlayın. Aracınızın arkası zemine çarpacak mı?
KIR YOLLARI: DİKKATLİ OLUN
Virajlı, kırsal yollar harika manzaralar sunabilir, ancak sıklıkla beklenmedik güçlükler de çıkarabilir. Dünyanın en güvenli SUV’larından birini kullanıyor olsanız bile bu asla yenilmeyeceğiniz anlamına gelmez.
Yağışlı ve buzlu koşullarda duruş mesafesini artırmanız gerekeceğini unutmayın. Bu sebeple yavaş sürün ve diğer araçlara yeteri kadar alan verin.