Mevzuattaki değişiklikler, kamu sağlığına yönelik kaygılar ve emisyon testlerinin şeffaflığı dizel motorların ne kadar çevre dostu olduğu ve doğru seçim olup olmadığı konusunda bazı endişelere yol açtı.
Mevcut dizel motorların, şimdiye kadar sunulanların en çevre dostu motorlar arasında yer aldığını belirtmek gerekir.
Dizel motorlar neden mercek altına alınıyor?
İçten yanmalı motorlar tarafından üretilen bazı gazlar, solunum problemleri, duman ve hava kalitesinin düşmesi ile ilişkilendirilmektedir.
Dizel motorlar, ortalama olarak benzinli motorlara kıyasla daha az CO2 üretirken daha fazla NOx üretirler. Modern dizel motorlarda, NOx’i yeniden Nitrojen ve Oksijene dönüştürmek için Seçimli Katalitik İndirgeme (SCR) sistemi içinde AdBlue® olarak da bilinen Dizel Egzoz Sıvısı (DEF) kullanılır. 2006’dan bu yana tüm dizel araçlarımız, egzoz dumanlarından kaynaklanan partiküllerin %99’unu gideren partikül filtreleri ile birlikte sunulur.
En son EU6 emisyon standartlarını karşılayan dizel motorlar, SCR teknolojisine sahiptir; dolayısıyla standartlar yürürlüğe girmeden önce üretilen dizel motorlara kıyasla daha az NOx ve partikül üretirler.
Kamu sağlığına olan etkisi nedeniyle bazı Avrupa şehirlerinde NOx kirliliğini azaltmaya yönelik bazı önlemler alınacağı açıklandı. Örneğin Londra’da, eski dizel motorlu araçların bazı bölgelere girmesini önlemek için, daha önceden mevcut olan Sıkışıklık Ücretine (Congestion Charge) ek olarak T-Charge olarak da bilinen Toksisite Vergisi zorunlu hale getirildi. EU6 dizel araçlar, düşük NOx emisyon değerleri nedeniyle bu vergiden muaftır.
Eylül 2015 itibariyle AB ve AEA pazarındaki tüm dizel motorlarımız, sıkı EU6 emisyon mevzuatı hükümlerini karşılamaktadır. Bu, dizel motorlarımızın, yüksek seviyede kirlilik üreten araçların sürücülerine para cezası veren Ultra Düşük Emisyon Bölgelerinde özgürce dolaşabilecek kadar çevre dostu olduğu anlamına gelir.
Sürdürülebilir sürüş taahhüdümüzün bir parçası olarak şimdiye kadarki en çevre dostu motorları üretiyoruz.
Dünya Çapında Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP), Eylül 2017’de yürürlüğe giren ve gerçek koşullardaki rakamlara daha yakın yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon verileri sağlamak için tasarlanan yeni bir laboratuvar test yöntemidir. Bu testle araçlar, hem yolda hem laboratuvar ortamında ilk kez yeni emisyon standardına (EU6d RDE) uygun şekilde de test edilecek ve böylece çok daha doğru emisyon rakamları elde edebilecek.
Eylül 2015 itibariyle AB ve AEA pazarları için üretilen tüm dizel motorlarımız, Seçimli Katalitik İndirgeme (SCR) sistemi ile birlikte sunulmaktadır. Bu sistem, çevre etkilerini önemli ölçüde azaltmak için üre tabanlı AdBlue® sıvısını kullanır.
Dizel araçlarımızın hepsinde standart olarak sunulan filtreleme teknolojisi, egzoz borusundan çıkmadan önce tüm partiküllerin %99’unu giderir.
Benzinli ve dizel motorlar arasındaki farklar nelerdir?
Dizel araçların benzinli araçlara göre daha yavaş, daha gürültülü ve daha pahalı olduğuna yönelik yaygın bir yanlış anlaşılma mevcuttur. Gelişmiş dizel motor teknolojileri ve mühendislik alanındaki ilerlemeler sayesinde artık iki motor türü arasındaki farklar, neredeyse fark edilmeyecek kadar azdır.
Bir dizel motorun düşük hızlı torku, erken vites değişimleri ve güçlü bir hızlanma sağladığı için römork çekme açısından idealdir.
Bir benzinli motorun azami gücü daha kesintisiz ve hızlı tepki veren bir sürüş sağlar, ancak dizel motorlar ile aynı torku sunabilmek için daha yüksek hızlar gereklidir.
Benim için en doğru motor hangisi?
Araç satın almadan önce sürüş alışkanlıklarınızı göz önünde bulundurmalısınız. Dizel motorlar, uzun yolculuklarda ve yüksek hızlarda daha verimlidir. Ancak düzenli olarak sıkışık şehir trafiğinde seyrettiğiniz kısa yolculuklar yapıyorsanız sizin için dizel motor en doğru seçim olmayabilir.
Dizelin daha yüksek yakıt enerji yoğunluğuna sahip olması ve yanma sırasında enerjinin salınma biçimi dolayısıyla, örneğin yılda 19.000 km ve üzeri yol katediyorsanız, dizel motor kilometre açısından çok daha avantajlı olabilir. Bu bağlamda dizel motor, daha maliyet etkin bir seçimdir.
Modern dizel araçlar, Dizel Egzoz Filtresi (DPF) ile birlikte sunulur. Filtre, yüksek sıcaklığa ulaştığında yanması için egzozdaki partikülleri toplar. Genellikle şehir içindekiler gibi daha kısa yolculuklar bu süreci daha zor bir hale getirir. Daha çok şehir içinde araç kullanan sürücüler için benzinli, hibrit veya tamamen elektrikli araçlar daha uygun bir seçenek olacaktır.
Mevzuatta yer alan dizel motorlara ilişkin değişiklikler beni nasıl etkileyecek?
Şehir içinde dizel araç kullanımı, önümüzdeki iki veya üç yıl içinde, benzinli veya diğer yakıtlarla çalışan araçlara uygulanan ücretlerin yanı sıra ek ücretlere tabi olabilir.
Ancak en son EU6 Emisyon Standartlarını karşılayan yeni dizel araçlar, daha eski ve daha az çevre dostu olan dizel araçlar kadar cezaya tabi olmayacaktır.
Eylül 2015’ten bu yana AB ve AEA pazarlarında satılan tüm dizel araçlarımız, EU6 standartlarını karşılamaktadır.
Şimdiye kadar elde ettiğimiz sonuçlar şunlardır:
Daha küçük ve daha düşük emisyon üreten dizel motorlar geliştirebilmek için son teknoloji motor üretim merkezimize 1 milyar Pound miktarında bir yatırım yaptık ve bu gelişmeler son derece dikkat çekici sonuçlar verdi. 2007 ve 2015 yılları arasında, Avrupa’daki filo araçlarının CO2 emisyonunda %32’lik bir düşüş sağladık. Ayrıca 2004 ve 2016 yılları arasında, uzman mühendislerimiz NOx emisyon değerlerimizi %90 oranında azaltmayı başardı.
Şimdi ne yapmalıyım?
Bir sonraki motorunuzu seçebilmeniz için tasarlanan kılavuzumuzla sürüş davranışlarınızı temel alarak kolayca doğru bir karar verebilirsiniz.